Wat kan er mis gaan?

Stel: wij hebben beloofd u terug te bellen, maar u wacht nog steeds op een telefoontje. U stelde ons een vraag, maar bent niet tevreden met het antwoord. Of er is een monteur bij u geweest om een klacht te verhelpen, maar hij heeft zijn werk niet goed gedaan. Kortom: u bent niet tevreden. Dat willen wij dan graag van u weten!

Ons antwoord

Binnen twee weken na ontvangst van uw klacht, krijgt u van ons bericht over wat wij met uw klacht doen. Bij spoedeisende zaken krijgt u zo snel mogelijk antwoord.

Is de klacht nog niet opgelost?

Wij proberen uw klacht zo goed en zo snel mogelijk te verhelpen. Toch kan het gebeuren dat we er samen niet goed uitkomen. Bijvoorbeeld wanneer u niet tevreden bent over de wijze waarop de klacht is afgehandeld of met de oplossing die is voorgesteld. In dat geval kunt u met uw klacht terecht bij de onafhankelijke klachtenadviescommissie. U bereikt hen door een e-mail te sturen naar info@klachtenadviescommissieregiozwolle.nl. Per post bereikt u de Klachtenadviescommissie via Secretariaat Klachtenadviescommissie, Hoffesstraat 58, 7451 AG, Holten. Het secretariaat van de klachtenadviescommissie wordt gevoerd door Secretary Solutions uit Holten.
Let op: in de brochure wordt het oude postadres van de klachtenadviescommissie vermeld.

Er zijn een paar uitzonderingen:

  • klachten over de huurprijs worden behandeld door de Huurcommissie (postbus 16495, 2500 BL Den Haag) of de Kantonrechter;

  • klachten die al door een andere instantie zoals de rechtbank, de huurcommissie, een arbiter of een mediator in behandeling zijn genomen of waar al een uitspraak over is gedaan, kunnen niet bij de klachtenadviescommissie worden ingediend.

Ontevreden over het advies van de klachtenadviescommissie?

Als u niet tevreden bent over het advies van de klachtenadviescommissie, kunt u uw klacht ook voorleggen aan de Huurcommissie. Als u vindt dat de klacht niet goed behandeld is door de klachtenadviescommissie en er beginselen van de Governancecode Woningcorporaties 2020 zijn geschonden, kunt u een klacht indienen bij de Commissie Governancecode Woningcorporaties. Deze commissie toetst of de beginselen van de Governancecode zijn nageleefd. Deze commissie behandelt nooit de inhoud van de klacht zelf.

De klachtenadviescommissie

Stichting deltaWonen, Woningstichting SWZ, Stichting Openbaar Belang, Stichting Beter Wonen IJsselmuiden, Stichting SallandWonen, Woonstichting Vechthorst, Woningstichting Vechtdal Wonen, Stichting Wetland Wonen Groep, Woonstichting Patrimonium, Stichting Mercatus en Stichting Oost Flevoland Woondiensten hebben gezamenlijk één klachtenadviescommissie. Dit is een onafhankelijke commissie die uit maximaal zes personen bestaat. Naast een onafhankelijke voorzitter en vicevoorzitter heeft de klachtenadviescommissie tenminste twee leden die voorgedragen zijn door de bewonersvertegenwoordigingen van de corporaties.

Op de klachtenadviescommissie is het Reglement Klachtenadviescommissie van toepassing. 

Jaarverslagen klachtenadviescommissie

De klachtenadviescommissie stelt jaarlijks een verslag op. Deze vindt u op deze pagina.

Een klacht indienen

U kunt uw klacht indienen door het klachtenformulier in te vullen. Wij zorgen ervoor dat uw klacht dan terechtkomt bij de manager die deze het beste kan beantwoorden. Binnen drie werkdagen krijgt u van ons een reactie. Daarin staat welke medewerker uw klacht behandelt en de termijn waarop hij of zij uw klacht beantwoordt. 

Klacht indienen

Jaarverslagen KAC

Jaarverslag 2023
Jaarverslag 2022
Jaarverslag 2021

Downloads

Niet tevreden_ Laat het ons weten
Reglement klachtenadviescommissie
Rooster van aftreden klachtenadviescommissie